Smålands semestern

Thomas (lillebror) och jag hyrde ju stuga med barnen nere i Figeholm vecka 31.
Lördag till lördag men vi åkte hem på fredagen för det regnade så mycket.
På vägen ner så hälsade vi på Christer också, det var så trevligt. Thomas och han hade mycket att prata om.

Första kvällen vi kom grillade vi.

Då vädret inte alltid bjöd på solsken så fick vi använda fantasin till andra aktiviteter, såsom besök på museer, konstutställning, inomhusbad, shopping m.m

Här har vi Zandra som slappar på bryggan efter resan. Lägg märke till molnen. Det blev strax en rejäl åskskur.

Det som är vitt i bakgrunden är havet,(dålig bild). trädgårdsmöblerna stod så resten av veckan.
 Thom lyckades ramla i vattnet.

En dag åkte vi båt ut till Blå Jungfrun.

trött Zandra, tidig morron.  ön

Zandra var den enda som gick hela labyrinten. Det tog en stund.

Zandra o Ida på shopping i Västervik.(kusinerna)  lysingsbadet
 slottsruin V-vik.  bevis att även Thom diskade.  orginell teckning på en katt vi hittade på en gammal gård som var en sevärdhet. Både gården och katten alltså.
 Thomas dukar upp till kaffe. kaffebrödet. thom och Ida

överlägger om de ska hoppa eller inte.. och Thom gjorde det.

En dag fick jag vara hemma ensam för då badade Thomas med barnen och jag var hemma i stugan och målade,
tavlor alltså. Det var väldigt skönt. Det enda besök jag fick var en bålgeting men han fick gå igen.
Sista kvällen var vi på restuarang i västervik. (Konstigt nog sprang vi på christer när vi gick därifrån)

På hemvägen gjorde vi en extratur hit så att barnen och Thomas kunde sälla sig till den övriga familjen att de gått över hängbron. Den är mycket högre än vad som syns på bilden.

Ja, på fredagmorgon då blev det att packa och städa. När vi var klara ca 10, och snart skulle åka,skulle vi bara fota huset och inredningen men det hanns inte för Snuffe(katten) smet ut från bilen och försvann.
Kaos! Vi kämpade alla en lång stund, i buskar träsk och snår brännnässlor taggbuskar men han vägra .
Han ville inte åka bil. Jag sa till Thomas att dom kunde åka men efter ett tag vände dom för vi blev så ledsna jag o Zandra för vi inte hitta honom. Thomas hade köpt en rökt böckling och han fick vittring och vi omringade honom så fick jag äntligen tag i nackskinnet!
Vi var helt slut. Tre timmar tog det. Myggbitna söderrivna och dyblöta var vi för det ösregnade hela tiden.

Så äntligen på väg hem. Jag var så tacksam för Thomas och barnens insats.