Mora

Tänkte uppdatera lite från helgen då Anette och jag åkte till Mora helt oplanerat.
Riktigt roligt!! Jag packade som en dåre på tordagkvällen, tält och alla tillbehör, mat kläder osv.
Allt gick raskt och på rutin.
Därefter åkte jag till Västerås, då vi båda insåg att jag ändå inte kunde sova. Vi kom isäng vid ett på natten och upp klockan sju på morgonen. Klockan nio var vi på väg! Jag körde.
    

Så här såg det ut på första tältplatsen. Den är belägen vid Moraparken. Ett vackert ställe.
Vi gick till centrum en stund och shoppade lite, endast 10 min gångväg dit.
Därefter lagade vi mat som syns på bilden, diskade och gick sen till dansbanan, där en ung man spelade gitarr och sjöng otroligt bra.


Ja, tro det eller ej men efter en och en halv öl är det faktiskt JAG som står där och sjunger karaoke!!

Dom serverade väldigt god öl i Mora och jag brukar inte dricka det men kul var det!

Fick mkt applåder och efter ett par minuter efter att jag gick och satte mig hör jag en röst bredvid mig som säger "hej Tina"! Tänk att det inte gick att vara anonym ens i Mora! Om ni undrar vem det var så var det en snickare som jag jobbat med i flera år förut.


Dagen efter var det dags för den kulturella biten. Besök på Zorn museet och Zorngården.
Den guidade turen på gården var otroligt intressant och väl värt besöket.
   lyckades få en bild på hans atelje som den en gång lämnades.
                                                                        Lägg märke till det stora stativet. Lite annat än mitt!

Naturligtvis blev det fika på stan också! Med goda godsaker! Cafeet var helt i dalastil, men vi satt ute på gatan och åt. Därefetr blev det lite fotande på övervåningen.

 
  

Vi fortsatte sen till gammelgården. Ett ställe strax i utkanten av Mora där massa boningshus  lador båthus m.m var uppställt som ett musee som Zorn en gång köpte upp för ändamålet. Husen var belägna vid siljan precis. Vackert minst sagt. Tog ett par bilder inifrån en liten stuga.
 

Så fortsatte vår resa söderut men bara baksidan av siljan ner mot siljansnäs och västanvik.
Den resan var inte äventyrslös utan mycket vackra ställen fans att skåda och marknader och loppmarknader
besöktes av oss flitigt. Lite pengar spenderades också men inte så mycket. Köpte lite elvisprylar och några gamla
ep-skivor till Zandra med Anita Lindblom och Lillbabs.
Vi hade enormt tur med vädret hela helgen och när vi så småningom landade på tältplatsen i Västanvik var jag ordentligt badsugen. Tyvärr fick jag ingen bild på mig i vattnet för Anette satte upp tältet medan jag badade.
       

Kvällen blev lugn efter bad och matlagning. Vi la oss redan klockan tio efter att tagit en promenad i omgivningen.
På morgonen innan det bar iväg hemåt hälsade vi på vår moster Anna som har sin stuga i Västanvik.
Det är de tre sista bilderna därifrån.

Det var nästan allt från vår lilla minisemester!!!                              Natti!


Kommentarer
Postat av: Linda

Verkligen modigt gjort av dig att gå upp på scen och sjunga karaoke!! Coolt!!!

2007-07-30 @ 15:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback