Dagens Fågel igen

Vaknade klockan 06.00 men kroppen värkte nså det var bara att somna om till klockan 8.
Städade och diskade innan jag åkte ut så kom inte iväg förrän halv elva.
Åkte söderut. Kallt väder, mest mulet.
Första stoppet Tullgarn:
3  Havsörnar,  först ett par och sedan en ensam adult (snygg)
1   Stjärtmes    ett par meters avstånd mitt framför mig. (mkt söt)
1  Mindre srandpipare  (första vadaren i år) förutom tofsvipor som varit hemma länge nu.
     Sädesärlor ( såg den första i veckan på gatan utanför mitt hus)
1  Trädkrypare
     Bofinkar   (hundratals i flockar på åkrar   på flera ställen)
     Viggar hundratals
     Gäss och mkt starar
1   Kärrhök (hanne)
 2 krickor
 6  bläsänder
 
Naturligtvis såg jag mer än detta bland mer vanliga arter. Beslutade mig för att hålla mig inåt landet för det var så kallt. Åkte väg 219 och övergick till 223 och sen vidare hem. Var nästan i Nyköping men klockan var så mycket så jag insåg att det var försent.
Nu väl hemma igen och jag funderar på att städa på vinden efter maten.  Hmmm låter inte så kul...kanske målar lite om jag känner för det.....eller är jag bara trött kanske.....hmmm film ganska okej...få se vad det blir.
Jag välsignar dock TV:n  i ensamheten. Tack den som uppfann den!!! Vem var det? Nån som vet?
Nu lite mat till hungrig mage.....  på återseende!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback