Dagens Fågel

Kent och jag och barnen,( christoffer och Ida) Var ute . Vi åkte till en våtmark grinda våtmark och sen till horns båtvarv där den rödhalsade gåsen fanns. Vi hann inte med den i torsdags när jag var där.
Vi åt middag och sen blev ingen tid över till den.
Idag så blev det en hel del nya vårarter.

Rödhalsad gås
snatterand
skedand
fasan
Domherre (hos kent i torsdags)
smådopping
svarthakedopping
större strandpipare
ljungpipare
gluttsnäppa
skräntärna
skogsduva
gulärla
ängspiplärka
dubbeltrast

Det var bara de nya för i år sen såg vi massa annat också men som jag redan kryssat på årslistan.
Inga nya kryss ännu. Har fortfarande bara 298 arter.

Trevlig fikastund på bryggan med skratt och roliga historier.
Ida och jag åkyte tillsammans hem ,hon skulle hem till sin mamma i södertälje.

Därefter åkte jag på utställningen i galleriet och såg en så fantastisk tavla så jag höll på att dö, målad av Isheden.
Sen åkte jag till Emils grav, ville skriva i hans bok men jeanette var inte hemma. Har känt mig ledsen mycket när jag tänker på honom och då känns det skönt och skriva i boken hans.

Ja, så åkte jag vidare och hämtade Katarina och vi åkte på tvättmedelsparty hos Linda , Trevligt!  Mmm och goda kakor!!

Härhemma sen har det varit fullt upp med renovering av mitt sovrum...blir aldrig klar verkar det som.  Måste åka och köpa  madrassen också på Ikea så jag kan få sängen monterad.
I morgon kommer elektrikern och sen snickaren och därefter ska jag tapetsera. Alla möbler är färdigmålade nu i allafall.

Igår jobbade jag hela dagen med mitt extrajobb och jag har lite kvar där men vet inte hur jag ska hinna den här veckan. 
                                   Ja, nog om detta nu!   ps. Ska lägga ut foton på rummet sen. det var ju kontor förut.

                                                                                                                    Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback