Kärrhökar och Kycklingsoppa

Idag fick jag en ny skådarkompis med mig!  En förstaklassare i dubbel bemärkelse.
Dels för att han var otroligt duktig att upptäcka fåglarna när vi körde, dels för att han går i första klass.
Flera gånger fick jag nästan tvärnita.
Den första rovisen vi fick var en kärrhökshanne till Månz förtjusning. Han blev helt i extas!
Det var lycka för mig att höra honom och se hans iver. Lyckan välde upp i mig.

Mera rovisar dök upp alla upptäckta av Månz. Jag kunde helt ägna mig åt bilkörningen då jag visste att han såg det som kom i vår väg.
Ormvråkar fjällvråk Tranor med mera.
Ett rådjur stod en bit in på ett fält och Månz ropade åh ett Rådjur!  
Ja, säger jag och kör lugnt vidare...men förberående ord kom sakta ur hans mun vid min sida....Du borde stannat!
Haha underbart.
Fick kosta på mig ett förlåt. 
Fick även en liten känga att jag körde för fort. - Farmor du ska inte köra så fort för då får du bromsa så hårt när jag ser fåglarna.
Klockrent!  Fick ju veta att han provkört Pappas Porse så han visste nog vad han prata om.
Vårt mål var Strandstuviken i Nyköping. Vi mellanlandade vid Horns båtvarv där vi tittade på gäss och tog första fikapausen.
Vid viken var dock inte så mycket fågel men en stor havsörn gjorde lyckan fullbordad. Lita vadare och en häger bjöds också vilket skådades en del extra då han tyckte det var en cool  fågel.

Så här har vi den lilla skådaren i egen hög person.








Lunchen intogs vid Nyköpingshamn som bestod av Kycklinsoppa ägg och smörgåsar.
Tyvärr fick vi fly in i bilen på grund av getingar men det gick bra det med och vi köpte glass till efterätt.

Därefter bar det iväg hemåt sakta men säkert. Gissa vem som somnade i bilen? Ja visst var det MÅNZ!

                                                                               En helt underbar dag.   Tack älskade Månz.

Kommentarer
Postat av: Björne

Han e så cool!

2008-08-24 @ 19:53:03
Postat av: Ronnie

Han e grym.. Brås på sin far.. ;)

Postat av: Månz

Tack Farmor att jag fick följa me.

2008-08-24 @ 20:30:03
URL: http://sandrasfamily.blogg.se/
Postat av: Linda

Nädu Ronnie!! Han brås på sin faster... Du är så duktig MånZ! Och du mamma är så snäll som tar honom med dig. Ni är underbara tillsammans och fina bilder på MånZ. :)

2008-08-25 @ 13:18:37
Postat av: Ronnie

Blind o flamsig..?

2008-08-25 @ 21:35:27
Postat av: Tina

haha menar du att det är linda som är blind och flamsig? isåfall liknar han inte sin faster hihi.

2008-08-25 @ 22:02:27
URL: http://tinagustafsson.blogg.se/
Postat av: Linda

hmm

2008-08-26 @ 20:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback