Ringsöhelg

Hej igen!

I helgen så bar det iväg till Ringsö efter att jag jobbat några timmar. Kom ut vid fyratiden.
Vädret var fint, men blåste kraftigt på sjön när Omar hämtade mig. Vinden mojnade så småningom och kvällen blev fin.


Barnen lekte och lagade "mat".





Här lagade frun i huset lite mat också.





Barnen lekte som när jag själv var liten . Fantasin flödade...





En god middag avnjöts.







När mörkret föll så sov de minsta och vi satt i lillstugan och hade mysigt. Månz Omar och Jeanette åkte ut med båten och la i kräftburarna.



Jag Sandra och Enzo lekte sanning och konka. Sandra och jag valde mest sanning för vi orkade inte utföra massa konstiga övningar som Enzo hittade på , men några tokiga saker blev det ändå.
Sandra var suverän haha.
När de andra kom tillbaka satt vi och småpratade tills det var dags att sova.
När morgonen kom vaknade jag av fyrhjulingen som stardade . Då var det dags för Månz och Omar att vittja kräftburarna.
Detta var "skörden".


En enda men jättestor kräfta. Månz är så himla modig tycker jag.



Så blev det dags för frukost.




Enzo har redan ätit färdigt och lagt sig på soffan för han fick en ny näsa...och den blev lite stor.



När frukostbestyren var klara gick jag över till Jeanette och Omar. Här är deras tomt och för tillfället husvagn.
Nästa år är tanken att här ska bygas ett hus. Nu i helgen har Omar byggt ett dass. En bra början faktiskt.




Godmorgon Hugo!
Så klev jag in i "stugan" och fick mig en kopp nybryggt kaffe.



Så bar det så småningom iväg till skogen för att leta svamp. Den skörden blev lik den vi hade med kräftan.

Två kantareller och två fingersvampar. 
Lite fina flusvampar fanns det också.


Lite mysigt avslut nere vid sjön. Allas magar var sen hungriga och det bar iväg hemåt för att laga lunch.


Lite fågelskådning med barnen hanns också med.

Vid tvåtiden bar det av hemåt. Sandra med barnen och jag. Omar och Jeanette och Hugo blev kvar några timmar till för deras båt skulle dras upp på land.

Åkte efter Sandra hela vägen vi skulle åt samma håll för jag skulle direkt iväg till extrajobbet.
 Hade fullt upp att hålla hennes takt haha, men ja fixa det.
Om vi körde lagligt...??  Klart vi gjorde ..i köerna...hihi!!

Tack för en trevlig helg!  Kände att jag fick helg fast jag jobbade båda dagarna.

Så underbara barnbarn jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback