Balkongen.

Glömde nämna i förra inlägget att jag även plockade isär mina baklycktor på bilen och torkade ut all fukt ur dom med hårtorken.

Nu bilder på min nymålade balkong.

image419
Här är vi i tvättstadiet, massor av mossa.
image420
Kolla även in hur golvet ser ut.
image421
Zandra igång och målar räcket. Ni kan inte ana hur vi slitit för att fågolvet rent innan målning.

image422
Så här ser dom andras balkonger ut. Dom har fått nymålat hela fasaden och balkonger.
image423

Den vita muren bakom är tvättad också. Den bländar mig när solen skiner.
image424
Båda balkongdörrana är skrapade och ska målas. Även båda fönstren.

image425
Här kämpas det med golvet.
image426
Här är väggen redan målad svart och golvet är målat i en riktigt blå färg som ska få mig att tänka på vatten.

image427

Mattorna är från indiska , även balkonglådorna. Här är det också planterat en del.
Blommor kryddor hallon smutron m.m

image428

image429

image430
Fönsterbläcken är målade i en svart metallicfärg så även det svarta påbalkongräcket och plåtarna undet balkongdörrarna.
De var tidigare vitaimage431
 (smutsiga)

Hyllan är inköpt på IKEA 199 kr. Det lilla bordet mellan stolarna också 59 kr.
image432
Ett litet bord att äta middan vid. Kolla in vad fina plåtarna är under dörrana och fönstret.
Dom är lätta att torka av och hålla rena.
image433

Lilla Snuffe trivs också på balkongen.

Några småsaker har lagts till idag, en blommig vattenkanna från indiska och några små lycktor.
På kvällen blir det jättefint när jag tänder alla ljus.
Zandra satt i förrgårkväll ute där och spelade gitarr och sjöng till klockan elva .
Jag njuter av min balkong. Lagom att jobba med för mig numer.

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh så mysigt och vilken skillnad. Kommer ihåg hur skitig och hemsk den var innan.
Nu vill man ju verkligen gå ut på balkongen och sitta där.

Postat av: Siv Werner

Du är en baddare på att inreda !

2008-05-26 @ 12:27:54
Postat av: Hanna

Phu, jag hittade nästan inte tillbaka till dig, det fanns ingen länk! Men jag googlade på Öland och Tina, så dök det upp till slut! :-)

Nej jag ska inte gifta mig, jag är gift sen 10 år. Det är min bror som ska gifta sig. Jag fick två frågor ang det, jag uttryckte mig lite dumt! :-) Det var bara en klänning till DERAS bröllop jag skulle hitta! :-)

Ha en bra dag! :-)

2008-05-29 @ 10:40:36
URL: http://www.vardagsmammans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback