Nya Mottagningen

Fortfarande väntar jag på skylten som ska sitta i fönstret.

På Öppet hus dagarna så hade jag två cafebord till. Det såg trevligt ut.







så kliver vi in då..


Här tar jag emot kunder och på hyllan finns produkter till försäljning. Ayurvediska produkter.




Min brits måste jag ha ihopfälld och bara fälla upp när den behövs. Jag jobbar ju på golvet mest.
Nu har jag heltäckningsmatta att gå på istället för det hårda kalla klinkergolvet.
Denna lokal har varit så nerrisad att jag knappt kan återge det i ord ens en gång..
Tycker ändå jag har gott om plats runt madrassen att jobba på.



Mitt lilla lilla kök





Min fina rosa ringklocka som jag hittade i Malmö på en seckondhandbutik av finare sort. Den var inte till salu men jag blev förälskad och den blev min.


Anordnigen för skyltföntret fick jag bygga själv. Innan var bara en enkel fönterbräda.


Lite vackert krimskrams från taket som jag fäste i rören.






Socklarna fanns inte och det var trasigt och skitigt. Golvemn var klinkers från 50-talet och den var så äcklig att det inte gick att rengöra.  Jag har målat golven med betongfärg.


Här var det samma sak.
Har naturligtvis bytit toalocket.


Här upptill var det förskräckligt trasigt och skitigt. Har som ni ser sänkt taket som man säger på fackspråk.
På väggen har jag målat en ljus fin grön nyans.


Mitt lilla förråd.


En varm turkos färg på fondväggen övriga en ljusgrå.

Har använt mig av bara restfärger överallt utom fondväggen i stora rummet som heter lavendel.
Lila står för andlighet.









Den här tavlan fasinerade Hugo på öppethusdagen då han kom till mig och ville strecha.
Jeanette kom med honom och sa -Hugo vill strecha benen.
-Ok säger jag och tänker här gäller det att hålla masken...
Jag tar emot honom och visar in honom bakom skärmarna. Säger till honom att ta av sig kläderna och lägga sig på madrassen. Jag gicg för att hämta en handduk. När jag kom tillbaka hade han tagit mig på orden och tagit av sig ALLA kläder.
Jag skrattade bara inuti mig , inte ett dugg så det syntes, allvarligt så säger jag till honom att han kan behålla kalsongerna på ifall det skulle komma in andra kunder så här på öppethusdagen. Utan protest tog han genast på sig kalsongerna. Annars älskar Hugo nakenkostymen och har många gånger vägrat ta på sig dylikt.

Jag började med lite massage utan olja för det gillar han inte. Ovanligt nog så låg han alldeles stilla.
När han fick vända sig på rygg så såg han tavlan,
Eftertänksamt säger han ...så där ser man ut inuti. -Ja det är alldeles riktigt säger jag.
Så ser man ut när man dör också säger han i nästa mening.
Ja... måste ju jag instämma förstås till denna snusförnuftiga unge.
På andra sidan hänger ju motsvarande tavla men med muskler.  Han studerade den en liten stund och så utbrister han
...Såna där har jag också fast mycket mindre...!! Jag höll på att fullständigt brista men höll mig faktiskt.
Även där så var det bara att instämma och jag passade på att förklara små saker angående muskler.
Då kommer nästa kloka utfall...- Det är mat som gäller...! Den lilla ungen säger förstås som han själv fått, förmodar jag ,hört ett antal gånger ...det är mat som gäller.... Så himla underbart tycker jag.

Senare fick jag höra av Zandra som satt i fåtöljen intill att när han börjat ta av sig kläderna så hade han sagt ...äh jag tar kalsongerna också...

Jag älskar alla mina barnbarn så mycket och alla har sin charm på olika vis.....så fantastiskt att få upleva allt detta .
Jag hoppas så mycket att få leva tills jag passerat hundra.....undrar om det är mat som gäller för det också tihi...

Kommentarer
Postat av: Siv Werner

Jag tror att du får leva tills du blir 100 år. Med ettsådant underbart nätverk , som barn o barnbarn utgör,kan man bara inte gå o döö. Hugo är en riktig filosof, i mitt hjärta heter han Kloker.För övrigt är ju mottagningen fantastisk, förstår vilket arbete du lagt ner.Synd du inte har FÖRE o Efter bilder, så alla kan förstå.

2009-08-13 @ 12:13:52
Postat av: Siv Werner

Det är som jag säger till alla alltid. "Du kan allt".Ingenting bangar du för !Snyggt tjusigt elegant mysigt ! Blev det ! Kram Bosse

2009-08-13 @ 12:44:38
Postat av: The Pear

Läckert! Saknar bara ett foto på den fagra massösen. Stor Grattiskram och lycka till!

2009-08-13 @ 12:49:07
Postat av: Lucky Star

Grattis! Såå fint! Önskar dig massor med kunder! :)

2009-08-13 @ 20:01:43
Postat av: Jag själv

Till The Pear...om du tittar noga i bilden på skyltfönstret så syns jag där när jag står och fotar ....en bra bild tycker jag...man ser liksom inte att åldern tagit ut sin rätt... fniss

2009-08-14 @ 07:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback