Sem. dag 6 .Dopet



En av sveriges äldsta kyrkor. Ursprung 1150-talet. "Stora Hammars gamla kyrka". Dopfunden är från medeltiden och läktaren från 1600-talet. Den var enormt vacker. Förummet fick man böja huvudet för att slå i taket.





Här är faddrar och de som ska döpas. Christoffer har Maximillian , då både han och lilla Max är äldst.
(Max kom först men han ÄR minst.)Robin bär Theodor.



Här har vi de lyckliga föräldrarna Mikael och Gabriella.



Här får Theo, som är lite ledsen, en liten klapp på kinden av den underbara prästen.
Hon var helt otrolig. Det bästa och finaste dop jag varit på nånsin. Hon var så enkel och jordnära.
Inte predikande som de flesta manliga präster är. Vi hade roligt och skrattade med. När de skulle döpas fick vi alla komma fram och se. När det var klart gick hon in bland oss med barnen och visade dem.



Här är de yngre faddrarna. Emma äldst och Sofia yngst. De tog sin uppgift på fullt allvar. Tog hand om tvillingarna till 100 %  :) :)  När jag vid ett tillfälle därhemma sedan fick själa en stunds blöjbyte med Max så kom Emma genast och frågade - Går det bra ? Så härliga barn är! Ja vad svarar en 5 barnsmamma, med dessutom 10  blöjbytande barnbarn, på det? - Jo jag tror det ska gå bra men du får gärna hjälpa mig lite. Det var hon glad för och handräckte mig det jag behövde.




Max är alldeles genomblöt så blir han kramad av den barnkära prästen.



Ja så var de döpta nu då.


Den "gamle" snygga till höger i bild är barnens farfar :)
Moder jord har märkt max. Han har ett födelsemärke mitt på kinden och han har även ett på låret.





Lycklig mamma och alltid lika vacker.



Då var det dags för presentöppning.

Det var en trevlig tillställning hemma hos Rickard och Jane i trädgården. Goda pajer och sallader  bjöds det på, även förfriskningar av olika slag. Vill nån ha recept på god köttfärspaj så gå in på Gabbys blogg och fråga henne.
http://gabbylita.blogg.se  . Själv fick jag en jättegod paj bakad av Jane. Västerbottenostpaj. Jane har ingen blogg :(   :)

På kvällen var det dans i Almåsa så jag hade laddat för det hela dagen. Vi tänkte att jag skulle hitta nån där :D
Ett par dagar tidigare medan jag jobbade med målningen på huset så sa jag direkt ur hjärtat utan att tänka "- Om jag var rik skulle jag köpa detta billigt " (huset alltså). Det blev ju som sagt jätteroligt sp Bosse hade räknat ut att om jag träffade nån som var rik på dansen så kunde jag ju få köpa det billigt.
Alltså när jag skjutsat hem alla som åkte med mig och skulle till dansen så var detta det som mötte mig :)



Fantastiskt ös haha.



Två envetna trubadurer :)



Några panelhönor :)

Nä det bidde ingen man eller sommarstuga så med min humor i behåll åker jag hem till min laptop.

Ps. Nu har jag lämnat min andra krashade dator till Micke så håll tummarna att jag får mina bilder tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Siv Werner

Du kan ju sätta en annons på anslagstavlan :Måleriarbete utföres till manliga singlar under 40 !Eller ?--Bosse o hans ideer.

Skämt åsido , fantastiska bilder du tog,och en underbar dopfest efteråt också.Vilken tur vi hade med väder och allt

2010-07-25 @ 20:51:48
Postat av: Gabby

Så fina bilder & fint skrivet=) Tack så jättemycket för de fina presenterna! Hoppas vi ses snart igen, Många kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback