Öland dag 1

 

Här är det vinter!!! JÄTTEKALLT ! Fybubblan...det blåser också. Nu ikvöll ösregnar det och åskan går.
Vinterkläder gäller. Till och med mössa och vantar långkalsonger och vinterkängor tjock tröja och vinterjacka.
Fattar ni vad hemskt.

Nu till nåt positivt. Det är JÄTTEMYCKET fågel på ön. Haft en fantastisk dag. När man skådar ensam blir man också ganska effektiv och man dösnackar inte utan man jobbar i fält. Spanar spanar och spanar ,artar ,fikar, äter ,åker vidare ,hittar nya fåglar, nya platser , jobbar med läten osv.

Men men men trots det så saknar jag en skådarkompis faktiskt. Skulle kunna tänka mig en på heltid :) tihi

 

En liten stund var det blått på himlen.

en liten halsbandsflugsnappare mitt i bilden men ser att den knappt syns :(

Nu ska jag gå och sussa så jag kommer upp tidigt i morgon. KalleAnka (Kalle och Annika)är på ön så i morgon ska vi träffas. Jättekul!

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback