Öland forts.

Regnigt och dimmigt idag också, men regnet gav med sig men dimman har hängt sig kvar och blev tyngre framåt kvällen.
Som vanligt med c3 dragen kaos i trafiken. Själv kom jag ganska skapligt. Fågeln satt i ett träd på ganska långt håll. Så småningom flyttade den sig till ett annat träd och då kunde man konstatera havsörn.
Dagens hit idag var järnsparv, gråhakedopping, småspov,ängshök, brunand,skedand , havsörn m.m
Har nu fått 107 arter. Det blir ju mindre för varje dag men tyckte ett tiotal idag var ganska bra jobbat för att vara dag 3.
Nu till lite bilder. Kom ihåg batteriet idag. Däremot inga höjdarbilder med duggregn och dimma.


Huset där jag bor.

Hästar på vägen

Bränslepåfyllning...

småskrakar

En liten gluttsnäppa mitt i bild. Som sagt ett större zoomobjektiv kanske inte vore så dumt.



 

Det har  varit en väldigt bra dag.

Det sista stället jag besökte var ett ställe som heter Görans Dämme och där ville jag ha Årta och Svarttärna som jag vet brukar finnas där.
Ska nu krypa ner i sänagen.Ska upp tidigt i morgon igen. Packa ihop mina saker och ut och skåda till eftermiddan sen ska jag hemåt och på hemvägen i norrköpingtrakten finns en småtrapp som ska kryssas av mig . OM den är kvar tills dess förstås. Det märker jag på larmen.

                                                                                       Godnatt alla....
 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback