Jag och el...

Ni som följer mig på bloggen vet att el och jag går inte hand i hand så att säga :)

Igår var jag så dum så jag tänkte på att "tänk om propparna skulle gå i huset här och allt blir svart.
Vet inte varför jag tänkte så. Har ju hyrt här i så många år och tanken har inte kommit förut.

Så i morse när jag skulle göra i ordning matsäcken så dalade kökslampan i styrka och jag haja direkt att nåt var på gång så jag fimpar på några sekunder det mesta omkring mig. Samma ögonblick som jag stänger av micron ser jag spisplattan eldröd, samma sekund så small det bara , en explosion! Det gick hål i både plattan och kastrullen . Jag hade satt på ägg för att koka,  så dom blev jag utan.

Gud vad rädd jag blev och jag tänkte att tänk att jag inte kan hålla mina tankar i styr :)
 Spisen är förmodligen förstörd nu. Tur att jag gjorde så mycket mat igår som räckte till idag. Micron funkade i allafall, men här är kallt nu . Det mesta i köket funkar inte och jag vill inte gå in i sånt där gammalt proppskåp och rota. Vet ju inte vad som kan hände efter detta. Det konstiga var att den propp som tillhör spisen inte hade gått. Bara den som tillhörde "fläkten, så ni hör ju , inget för mig. Lyset i köket funkar inte heller Bara det som sitter på "fläkten. Jag sätter inte mina fingrar i poppskåpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback