Öland höst -10 dag 2

Mycket kalla morgon med snö! På dagen kom solen men kylan höll i sig. Dagens höjdpunkt blev STÄPPÖRN!
Min andra på dessa 10 år. Kunde inte fota eftersom min kamera inte räcker till för det avståndet.
I tuben hade gått bra :( Men har ju ingen sån adapter)

Många rovisar. Havsörnen sluta man räkna för det var så många. Mycket var av även ormvråk flällvråk sparvhök och duvhök. Såg också tornfalk. Idag blev det 31 arter igår 17. Väldig få arter mot vad det brukar vara. Fast det har varit en fantastisk dag och jag ångrar inta att jag åkte . Fast min varningslampa låter hela tiden för airbagen. Lite jobbigt med ljudet.  Nu till bilder:



Så här kallt var det :)







Lägg märke till snötäcket .













Så här vackert var det senare på dagen.







Det var dock för kallt för att sitta ute och äta.





Siskor.













Ja sådär det var dagens bilder.

Har nu sett morgondagens väder och det ska bli 1 dec snö inatt ...suck...

Kommentarer
Postat av: Anette Andersson

Hej tjejen...Mycket vackra bilder du tagit.Va glad att du slipper Storstads livet...Bara njut av dagarna du har.....=) Nettan

2010-10-21 @ 21:50:57
Postat av: Linda

Du tar helt otroligt vackra bilder mamma! gör nåt av det och sälj. Vykort tex eller nåt, eller kanske börja fota för nån naturtidning... Ja eller nåt :)

Postat av: Siv Werner

Såå gulligt med maten . Jag blev alldeles rörd när jag såg din fina dukning.Ja du tar verkligen fina bilder. Var rädd om dig i kylan !Kramar

2010-10-21 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback