Skillnaden på vår och höstskådning...

Det är inte bara vädret som är skillnaden:)

Dagarna är ju självklart längre på våren men också mer förutsägbara. Genom åren lär man sig vart fåglarna befinner sig. Deras häckningsplatser m.m.  

Hösten är inte alls lika förutsägbar...då är dom på flytt och visst kan man tänka sig biotoper för deras rastande men oftast kan vad som helst dyka upp vartsomhelst. Det tycker jag är kul, men hösten har en annan påverkan på mig i allafall.
Allt runtomkring är så ödelagt. Som om allt är på väg att gå i ide. Fåglarna flyttar och det blir tyst. Människor är mest inne. Snön ska lägga sig som ett täcke över naturens liv och man kan känna i den kyliga luften att det är på gång.
Allt ska gå i vila . Vintern är lång och sovande på sitt sätt. När det är dags att lämna ön så känner man ett vemod som kryper in i själen. Det känns i hjärtat att skiljas från sina vänner tills våren kommer tillbaka.

Nu skall jag dock visa mina bilder från denna dagen som varit väldigt givande som även gårdagen var :)

Tack alla ni som kommenterat mina bilder från igår.






Spännade effekter.






Mina vänner







Regnet på väg...



Så då va
r det matdags :)








Kontraster i naturen...ett inslag av den moderna människan "Mitt i Naturen"

















Kalle och Annikas bil. Vi har Walkie Talkie mellan oss. I deras bil finns 8 ögon så dom hinner se mer än jag så raporterar dom till mig så jag inget missar. Kanonbra! Jag har ju bara två ett till vägen och ett till fåglarna :)


En Havsörn på stenen.














KUNGSÖRN !







En skillnad till...på hösten berikas varenda trädgård med dessa vackra pumpor...

Det var alla bilder för idag.   

Kommentarer
Postat av: Siv Werner

Vet inte varför jag blir så berörd av din uppdukning i bilen. Tycker det är så gulligt, samtidigt som jag på något vis tycker synd om dig, men det är det naturligtvis inte. Du ordnar det bra för dig i alla situationer.Ha det bra kära dotter.

2010-10-23 @ 13:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback